Het afdelingsbestuur van GroenLinks Amsterdam Oost gaf vandaag het volgende persbericht uit:GroenLinks Amsterdam-Oost (voorheen Oost-Watergraafsmeer en Zeeburg) heeft de kandidatenlijst voor de deelraadsverkiezingen in maart 2010 en de kandidaat-dagelijks bestuurder voor de periode 2010-2014 gekozen. "Qua diversiteit, talent en ervaring is dit echt de top in Oost. Dit zal de kiezer zeer aanspreken", aldus Michael Blok, partijvoorzitter in Oost.

Astrid Kuiper, de huidige fractievoorzitter in Zeeburg, is met algemene stemmen gekozen als lijsttrekker. Zij voegt toe: “Groene, sociale, gehandicapte en allochtone kiezers kunnen niet om ons heen in Oost.”.

De plaatsen 2 t/m 4 worden ingevuld door Marija Davidovic, Mohamed Bachiri en Carlo Edel. Carlo en Mohamed zijn momenteel deelraadslid in Oost/Watergraafsmeer. Marija is duo-deelraadslid in Zeeburg. Op de andere verkiesbare plaatsen staan Ardine Nicolaï, Margreet Vermeulen, Bart van der Linden, Ingrid Goldsman, Sevgi Çakıcı-Reinders en Rob van Hest. Lijstduwers zijn Jamilla Azdi (deelraadslid in Oost-Watergraafsmeer),  Kathalijne Buitenweg (voormalig Europarlementariër), Wijnand Duyvendak (voormalig Tweede Kamerlid) en Jan Hoek (Dagelijks Bestuurder in Zeeburg).

Nevin Őzütok is gekozen als kandidaat voor het Dagelijks Bestuur van het stadsdeel (“wethouder”). Zij heeft een zeer brede politieke en maatschappelijke ervaring als lid van de Tweede Kamer en als vakbondsbestuurder. “Nevin is bestuurlijk en politiek-inhoudelijk zeer ervaren”, aldus Michael Blok, “en ze zal ons helpen de bestuurs- en migrantenpartij van Oost te worden”.

De volledige lijst staat hier