Fashionlabel IMANA van Chevelyn Jozefzoon heeft voor vier maanden haar deuren geopend in Oostpoort. De belangstelling voor de opening was groot. Het is een bijzondere opening en daarom kwam stadsdeelbestuurder Nevin Özütok het lint doorknippen. De pop-up store is de afsluiting van een bijzonder project waarin jongeren leren ondernemen. Je kunt de komende maanden in de winkel terecht voor creaties van de jonge ontwerpster, maar ook voor het laten ‘upcyclen’ van oude kleding tot een modieus fashion-item.

In februari pitchten jongeren hun ideeën voor de invulling van de tijdelijke winkel. Een vakkundige jury onder leiding van Ton Wesseling, centrummanager Oostpoort, toetste hun ondernemingsplan aan criteria als motivatie, haalbaarheid, marktonderzoek, begroting en toegevoegde waarde voor het gebied. Het plan van Chevelyn Jozefzoon kwam als beste uit de bus.

Om zoveel mogelijk jongeren tussen de 17 en 27 jaar terug naar school of aan werk te helpen is de gemeente Amsterdam het Aanvalsplan Jeugdwerkloosheid gestart. De pop up-store is een van de projecten waardoor stadsdeel Oost hieraan bijdraagt. De jongeren leerden in het project hoe je een ondernemingsplan moet schrijven en presenteren en ze deden ervaring op met marketing en public relations. Het project heeft behalve het op weg helpen van de jongeren uit het project als doel om andere jongeren te inspireren.

IMANA, Land van Cocagneplein 14, Oostpoort