Op zondag 19 januari trapt GroenLinks Amsterdam-Oost het nieuwe jaar af met gezelligheid én inhoud. Graag nodigen we je (én je vriend, vriendin, oma of buurman) uit voor een politiek café met als thema Van wie is de stad?

We kijken terug op het afgelopen decennium 'wonen in Amsterdam', en blikken vooruit op het volgende. Onder leiding van moderator Daphne Paris (werkgroep wonen, GroenLinks A’dam) gaan Leontien Leijdekkers (van BOOST Amsterdam, ontmoetingsplek waar vluchtelingen en bewoners samenwerken aan integratie), kunstenaar Yuri Veerman (bekend van posters met teksten als Ik lust geen monocultuur en De Prins met 349 huizen) en Lieke Thesingh (oud stadsdeelbestuurder, Platform Transvaal) met het publiek in gesprek. Over hoe we in onze stad (en stadsdeel) om moeten gaan met een woningtekort, een steeds minder diverse stadspopulatie, en hoe de stad toegankelijk te houden voor álle Amsterdammers.

Na het politiek café is er uitgebreid de ruimte om het glas te heffen op 2020 en met elkaar verder te praten.

Locatie: Brouwerij en proeflokaal Poesiat en Kater (Polderweg 648, Amsterdam)
Tijdstip: Inloop 14.30u, start programma 15.00u. We sluiten rond 16.30u af om te proosten.
Gasten: oa: Leontien Leijdekkers, Lieke Thesingh en Yuri Veerman
Gespreksleider: Daphne Paris