De afdeling van Groenlinks in Amsterdam Oost is een actieve afdeling en bovendien één van de grootste afdelingen van het land. Het bestuur organiseert activiteiten om leden te betrekken bij de politiek en ondersteunt de fractie in de stadsdeelcommissie. Ook is het bestuur betrokken bij het coördineren van de lokale campagne voor de verkiezingen. Het bestuur bestaat op dit moment uit vijf personen: een voorzitter, een secretaris, een penningmeester en twee algemene bestuursleden.

Waar moet je minimaal aan voldoen?

• Je bent lid (of bent van plan lid te worden) van GroenLinks
  • Je woont in Amsterdam Oost
  • Je kunt en wilt gemiddeld drie uur per week besteden aan GroenLinks voor een periode van twee jaar
  • Je hebt echt zin om je in te zetten voor de partij op lokaal niveau

Profiel voor het bestuur

Het bestuur heeft als ambitie om leden van GroenLinks Amsterdam Oost te betrekken bij de lokale politiek en om met elkaar een leuke, positieve afdeling te vormen. We zijn daarom op zoek naar enthousiastelingen die energie krijgen van het verder uitbouwen van onze afdeling. Werk je graag samen en durf je mee te denken en te doen met activiteiten voor leden? Reageer dan op de vacatures:

Profiel voorzitter

Als voorzitter ben je de spin in het web van de afdeling. Je zorgt voor verbinding binnen en buiten de afdeling en motiveert anderen om zich voor de afdeling in te zetten. Het bestuur zoekt een voorzitter die kennis heeft van lokale politiek, met bestuurservaring. Je bent een motivator en bewaakt de afspraken die gemaakt zijn.
Voor deze functie wordt intern en extern geworven.

Enkele taken van de voorzitter:

- Voorzitten van bestuursvergaderingen en andere bijeenkomsten zoals Algemene Ledenvergaderingen.
- Onderhouden van contact met de fractie en dagelijks bestuurder in het stadsdeel en draagt bij aan het goed functioneren van de fractie.
- Activeren van leden van de afdeling.
- Vertegenwoordigen van de afdeling binnen en buiten de partij.

Profiel Algemeen Bestuurslid (campagne & communicatie):

Als Algemeen Bestuurslid werk je met de andere bestuursleden aan een actieve afdeling. Je helpt mee met de organisatie van bijeenkomsten en ondersteunt, waar gevraagd, als bestuurslid de fractie. We zoeken uitdrukkelijk naar een toekomstig bestuurslid die het leuk vindt om zich te richten op de campagne voor de Statenverkiezingen van maart 2023 en het activeren van nieuwe en bestaande leden. Daarnaast zal ook externe communicatie van groot belang zijn in de komende periode, waardoor een interesse in sociale media als een pré wordt gezien.

Lijkt het jou leuk om deel uit te maken van het bestuur? Mail dan jouw motivatiebrief (max 1 a4) en CV voor 18 september naar GroenLinksOost@gmail.com. Een kandidatencommissie zal een eerste selectie maken uit de brieven, en met de geselecteerde kandidaten wordt vervolgens een sollicitatiegesprek gepland.