Nieuws gefilterd op Fractie

Huurfietsen van Donkey Republic moeten weg uit openbare ruimte

Foto Rick Vermin van fietsenrek aan Weesperzijde

GroenLinks is voor fietsen en komt op voor de belangen van fietsers. Daar horen fietsparkeerplaatsen bij en hieraan ontbreekt het helaas op vele plekken in Amsterdam . Daarom vroegen we ons als GroenLinkse fracties in Amsterdam Oost, West en Zuid af of de commerciële activiteiten van Donkey Republic niet hun doel voorbij schieten. In tegenstelling tot andere fietsverhuurders gebruikt Donkey Republic de openbare ruimte als stalling. Dat is niet te bedoeling wanneer er al te weinig stallingsplekken voor gewone fietsen van bewoners te vinden zijn. We stelden daarom gezamenlijk schriftelijke vragen aan onze respectieve dagelijkse besturen.

GroenLinks wint in Oost, Nevin vertrekt naar Den Haag

Nevin wormenhotel Zeeburgereiland GFT bewoners

Wauw, wat een uitslag!!!! Hiermee kunnen we hopelijk Nederland gaan veranderen! Het slechte nieuws is natuurlijk wel dat Nevin Özütok, Dagelijks Bestuurder namens GroenLinks, Oost gaat verlaten om landelijk haar goede werk voort te zetten. Als haar fractiegenoten feliciteren we Nevin van harte met haar zetel in de Tweede Kamer en wensen haar veel succes!

Zorgen om de Turkse democratie

De afgelopen dagen waren een nachtmerrie voor Turkije. Ik heb niet zo’n last van het getoeter om bij ieder schokkende gebeurtenis in Nederland of daarbuiten mijn standpunt kenbaar te maken. Dat vind ik niet boeiend. Maar afgelopen vrijdag voltrok zich een fundamentele gebeurtenis, die de hokjesgeest overstijgt en die het voor mij noodzakelijk maakt me uit te spreken. Door de trieste gebeurtenissen in Turkije, die ook hun effecten in Nederland hebben, heb ik besloten om het ditmaal wel te doen.