Nieuws gefilterd op Fractie

Wat is dit nu weer voor bouwsel? + update

Vorige week twitterde Jan Pieter Nepveu van de Amsterdamse Fietsersbond bijgaande foto van het fietstunneltje bij het Amstel Hotel. Deze foto toont de kant gezien vanaf de Weesperzijde. Er was een bouwsel uit de grond verrezen, een vierkante vluchtheuvel, dat zo gevaarlijk is voor fieters die de tunnel gebruiken, dat wij direct besloten mondelinge vragen te stellen aan het dagelijks bestuur van het stadsdeel.

...met als impliciete vraag: wanneer haalt u het weg?

Huurfietsen van Donkey Republic moeten weg uit openbare ruimte

Foto Rick Vermin van fietsenrek aan Weesperzijde

GroenLinks is voor fietsen en komt op voor de belangen van fietsers. Daar horen fietsparkeerplaatsen bij en hieraan ontbreekt het helaas op vele plekken in Amsterdam . Daarom vroegen we ons als GroenLinkse fracties in Amsterdam Oost, West en Zuid af of de commerciële activiteiten van Donkey Republic niet hun doel voorbij schieten. In tegenstelling tot andere fietsverhuurders gebruikt Donkey Republic de openbare ruimte als stalling. Dat is niet te bedoeling wanneer er al te weinig stallingsplekken voor gewone fietsen van bewoners te vinden zijn. We stelden daarom gezamenlijk schriftelijke vragen aan onze respectieve dagelijkse besturen.

GroenLinks wint in Oost, Nevin vertrekt naar Den Haag

Nevin wormenhotel Zeeburgereiland GFT bewoners

Wauw, wat een uitslag!!!! Hiermee kunnen we hopelijk Nederland gaan veranderen! Het slechte nieuws is natuurlijk wel dat Nevin Özütok, Dagelijks Bestuurder namens GroenLinks, Oost gaat verlaten om landelijk haar goede werk voort te zetten. Als haar fractiegenoten feliciteren we Nevin van harte met haar zetel in de Tweede Kamer en wensen haar veel succes!