Nieuws gefilterd op niets

Elke buurt een buurttop!

Borneo-eiland met uitzicht op Cruquius-eiland GroenLinks Amsterdam Oost OHG

Afgelopen zaterdag was de eerste buurttop van het Oostelijk Havengebied. 150 mensen kwamen vier uur lang bij elkaar op een zonnige zaterdagmiddag in pakhuis de Zwijger om na te denken over hoe zij het Oostelijk Havengebied zien in 2025. Een goed jaartal want het is dichtbij genoeg, nog maar 6 jaar, om te kunnen overzien en ver weg genoeg om niet over die ene kapotte lantaarnpaal te praten. Bovendien viert Amsterdam dan haar 750 jarig bestaan.

Aan een tafel werd eerst opgehaald wat de mooiste plekjes zijn van het gebied en waarom

Stadsdeelcommissie Amsterdam-Oost verzet zich tegen geplande BIOMASSACENTRALE

De stadsdeelcommissie Amsterdam-Oost heeft op 12 maart 2019 het ongevraagd advies van de gebiedscommissie IJburg/ Zeeburg m.b.t. de geplande BIOMASSACENTRALE (BMC) in Diemen, overgenomen. De stadsdeelcommissie betwijfelt of een BMC duurzaam is, zoals geclaimd door Nuon, omdat het ernstige gevolgen heeft voor het milieu en het klimaat.  De stadsdeelcommissie heeft, met het aangenomen advies, het Dagelijks Bestuur en het College van B&W de opdracht gegeven om zich aantoonbaar in te zetten voor een groot aantal zaken. Hierdoor is de voortgang van de geplande bouw voorlopig in het geding.

In gesprek over de prioriteiten van GroenLinks Oost

Vorige week zijn we als stadsdeelcommissieleden in gesprek gegaan met de leden van GroenLinks Oost over onze prioriteiten en hebben we vooral geluisterd naar wat zij vinden van Oost, hun buurt en het nieuwe bestuurlijke stelsel.