Rick Vermin GroenLinks Amsterdam Oost

Rick Vermin

Dagelijks bestuurder

Rick is een bevlogen bestuurder met een groot hart voor duurzaamheid en sociale ongelijkheid. Vanaf 2014 was Rick fractievoorzitter en sinds 2017 is hij Dagelijks Bestuurder. Hij heeft de portefeuilles Welzijn en zorg, Subsidieverlening, Maatschappelijke ondersteuning, Klimaat en Energie, Afval en Werkgelegenheid.

'Stadsdeel Oost is een snel groeiend stadsdeel met een immense diversiteit aan gebieden van Betondorp tot IJburg en van de Dapperbuurt tot de Weesperzijde. Elk stukje Oost heeft zijn eigen charmes en aandachtspunten. Het zorgen voor een stadsdeel waar iedereen een even grote kans heeft om zijn talenten te ontplooien en benutten vraagt veel inzet en aandacht, maar leidt tot een leefbare en aangename stad. Als bestuurder ben ik hier dagelijks mee bezig, voor kwetsbare meiden die een veilige omgeving nodig hebben, voor jongeren die een baan zoeken, voor mensen die zorg nodig hebben of eenzaam zijn. Net zoals dat ik me keihard inzet voor al die mensen die zo graag stappen willen zetten naar een duurzame stad, met elkaar kunnen we zo veel bereiken voor Amsterdam Oost.’

Rick woont ruim 20 jaar in Amsterdam waarvan alweer 10 jaar in Oost. Hij woonde eerder in het Oostelijk Havengebied en in de Transvaalbuurt. Hij woont nu met zijn vriendin en twee dochters in Oostpoort.